Met de gebiedsgerichte aanpak willen wij mogelijk maken dat de leefbaarheid in buurten, wijken en kernen wordt verbeterd. Gemeente, corporaties en maatschappelijke organisaties zijn op dit schaalniveau het beste bekend met de leefbaarheidsbehoefte van het betreffende gebied. De gemeente is in deze aanvrager en contactpartner waarbij ze met de andere organisaties samenwerkt aan de leefbaarheid in het gebied.
Voor wie
Nederlands Limburgse gemeenten die vóór 1 november 2026 een leefbaarheidsakkoord samen met de Provincie Limburg hebben gesloten en ondertekend.
Waarvoor
Doel van deze nadere subsidieregels is om projecten te ondersteunen die, middels een gebiedsgerichte aanpak, de leefbaarheid verbeteren in Nederlands Limburgse gemeenten.
Voorwaarden om een subsidie te kunnen krijgen zijn onder andere:
- Het project draagt bij aan ten minste drie van de zes leefbaarheidsbehoeften.
- Het project is planologisch geregeld.
- De activiteiten vinden plaats in de de openbare ruimte of (semi-)publiek en vrij toegankelijke ruimten en/of gebouwen.
- Een gemeente kan slecht eenmaal voor subsidie in aanmerking komen.
Voor de volledige voorwaarden adviseren wij u naar de volledige tekst van de regeling te kijken.
U kunt digitaal een subsidieaanvraag indienen door het e-formulier in te vullen. U dient hiervoor te beschikken over eHerkenning.
Op onze pagina Digitaal aanvragen kunt u meer informatie over eHerkenning vinden.
Subsidieaanvragen kunnen niet via e-mail worden ingediend.
Indien u niet in het bezit bent van eHerkenning, dan kunt u dit melden via [email protected]. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen.
Uiterlijk 31 december 2026 moet de aanvraag door de Provincie zijn ontvangen.
Vanaf 28 oktober 2024 tot en met 31 december 2026
Maximaal € 1.000.000,00.
Het subsidieplafond geeft aan hoeveel geld er in totaal voor alle aanvragen beschikbaar is in een bepaalde periode. U vindt het in het actuele overzicht van subsidieplafonds.
Alle correspondentie verloopt via het klantportaal, binnen dit portaal vindt u relevante informatie en kunt u uw aanvraag beheren, bijvoorbeeld:
- uw correspondentie met ons over uw ingediende aanvragen
- alle openstaande taken
- meld veranderingen binnen uw organisatie en/of uw project
Ook hiervoor dient u te beschikking over eHerkenning of DigiD. Op onze pagina Digitaal aanvragen kunt u meer informatie over eHerkenning of DigiD vinden.
Subsidieregeling en documenten
Klantportaal
Beheer uw subsidieaanvraag.
De inhoud van de informatie op deze pagina is met zorg samengesteld. Deze informatie kan echter afwijken van wat er in de subsidieregeling is opgenomen. Bekijk daarom de volledige tekst van bijgevoegde subsidieregeling voor alle criteria, voorwaarden en verplichtingen. Mochten er zich onverhoopt afwijkingen voordoen tussen de informatie op deze pagina en wat er in de subsidieregeling staat, dan moet u uit gaan van de tekst in de subsidieregeling. De tekst in de subsidieregeling is leidend.