Jij bent als strategisch contractadviseur een (centrale) sleutelfunctionaris in de gehele professionaliseringsslag van contractmanagement. Je voert binnen het eigen cluster werkzaamheden uit en je hebt ook verantwoordelijkheden door de gehele organisatie ten aanzien van de inrichting van contractmanagement. Je bent de aanjager én borger van het gehele contractmanagementproces.
Dit doet een strategisch contractadviseur
Verdeeld over de drie pijlers implementatie, borging en continue verbeteren van het contractmanagementproces zijn je voornaamste taken:
- Leiding geven aan de implementatie;
- Functionele aansturing van de contractbeheerders;
- Inregelen dat de vereiste werkwijzen en te behalen resultaten concreet gerealiseerd blijven door het bieden van hulp, toezicht en sturing op de organisatie van contractmanagement én het bewaken van de uniformiteit binnen het contractmanagementproces;
- In samenwerking met de clusters continue op zoek naar mogelijkheden hoe het proces efficiënter kan worden ingericht en hoe vervolgens de contractmanagementvolwassenheid kan worden vergroot. Je adviseert waar nodig, zorgt voor beschikbaarheid van tools en hulpmiddelen, interne en externe kennisuitwisseling en opereer je als de kennisautoriteit van contractmanagement.
Binnen deze veelzijdige functie in een dynamische omgeving ga jij zeer nauwkeurig en servicegericht te werk, ben je flexibel en je goed in staat je werkzaamheden efficiënt en effectief te plannen en organiseren met een hoge mate van voortgangscontrole.
Om de functie goed uit te kunnen voeren, heb jij
- Een afgeronde HBO of WO-opleiding;
- Een afgeronde opleiding in het vakgebied inkoop- en contractmanagement;
- Minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie, de kandidaten met de ervaring opgedaan binnen een overheidsorganisatie hebben de voorkeur;
- Een teamplayer die een actieve bijdrage levert aan de verdere doorontwikkeling van ons cluster;
- Recente professionele ervaring met MS Office en verschillende software programma’s.
Hoe wij jouw bijdrage waarderen
- Een bruto maandsalaris op basis van een 36-urige werkweek, van minimaal 4.799,63 en maximaal €6.783,52 in schaal 12 (afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring);
- Individuele Keuze Budget (IKB) van ca. 22%, incl. vakantiegeld (8%) en een structurele eindejaarsuitkering (8,3%). Dit budget komt bovenop je vaste salaris en kun je laten uitbetalen wanneer jij hier behoefte aan hebt. Of je kunt het inzetten voor de aankoop van bv. een fiets, sportabonnement of extra verlof;
- Mogelijkheden om gedeeltelijk flexibel en plaats onafhankelijk te werken (in afstemming met leidinggevende);
- Persoonlijk opleidingsbudget van € 6.000,- voor de looptijd van 5 jaar met voldoende mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen;
- Pensioensopbouw bij ABP.
Werken als provincie professional
Deze mooie uitdagende functie is nieuw en gaat onderdeel uitmaken van het cluster Inkoop en Aanbesteding. Met deze enthousiaste en dynamische groep professionals maken wij een professionaliseringsslag in het op een gecoördineerde manier invulling geven aan de strategische inkoop- en contractmanagementopgaves van deze prachtige provincie. Jaarlijks zijn wij verantwoordelijk voor de begeleiding wij ruim 150 aanbestedingstrajecten en beheren wij ruim 400 contracten. Wij hanteren de kernwaarden deskundigheid, klantgerichtheid, integriteit en flexibiliteit.
Meer over Provincie Limburg
Als provincie professionals willen we maar één ding: Limburg nog mooier, duurzamer en innovatiever doorgeven aan de volgende generaties dan dat zij nu al is. Dat biedt ambitieuze opgaven. Van ons cultureel erfgoed tot ons vernieuwende karakter. Van onze prachtige natuur tot onze logistieke hotspots. En van onze bijzondere euregionale ligging tot aan economische vernieuwingskracht. Al deze complexe en veelzijdige uitdagingen pakken we met beide handen aan. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Zo werken we samen met ruim 900 professionals aan de toekomst die Limburg verdient.
Overige informatie
De geselecteerde kandidaat zal aan het einde van de selectieprocedure van ons het verzoek krijgen om een VOG aan te vragen bij de gemeente en na goedkeuring van Justis aan ons te overleggen.