De Limburger, Sjeng Kraft Kompenei en Provincie Limburg zijn overdonderd door het aantal enthousiaste reacties. In de 18-jarige historie van de Limburgse Vastelaovend poster is dit een nog niet eerder getoond succes. Een succes dat zich al aftekende binnen enkele uren na de onthulling maandagmiddag door De Limburger, Sjeng Kraft Kompenei en Provincie Limburg. Op de social media kanalen van de samenwerkende partijen stroomden in mum van tijd vele duizenden enthousiaste reacties binnen.
Een dag later werd dat enthousiasme duidelijk gezien op de afhaalpunten in Limburg. De kunstposters vlogen bij de afhaalpunten dan ook de deur uit en alle 75.000 gedrukte exemplaren vonden een plekje in Limburg. Mogelijk is de poster bij een enkel afgiftepunt nog verkrijgbaar, maar dan zijn ze ook echt op. Het doel van de poster, om zo veel mogelijk mensen bij de carnaval te betrekken en het ‘Vastelaovendsgevoel’ aan te wakkeren, is daarmee meer dan bereikt nu op 75.000 plekken in de provincie de poster een plekje krijgt achter het raam of aan de muur.
Expositie
Het originele kunstwerk van Ramona Nieuwenhuisen, waarop de poster dus is gebaseerd, is tot en met 8 februari te zien in de hal van het Provinciehuis in Maastricht. Daar hangen ook de originele kunstwerken van eerdere Vastelaovendposters. Na carnaval wordt het werk van Nieuwenhuisen uitgeleend aan het Limburgs Museum in Venlo, waar het te bewonderen zal zijn als onderdeel van de tentoonstelling ‘Feest!’.