Voorwaarden om een subsidie te kunnen krijgen zijn onder andere:
- Het project moet in algemene zin bijdragen aan de positionering van Limburg als aantrekkelijke, onderscheidende regio, waar kwaliteit van leven centraal staat en daarbinnen moet het project bijdragen aan de volgende doelstellingen:
- het vergroten van de bekendheid en reputatie c.q. het versterken van het imago van Limburg als aantrekkelijke regio voor recreatie en toerisme.
- het profileren van de Nederlandse provincie Limburg als veilige en aantrekkelijke regio om te bezoeken, ook in corona-tijd.
- Het project moet startklaar zijn. Dat wil zeggen dat het project binnen 3 maanden na subsidieverlening moet starten.
- Er moet binnen het project sprake zijn van samenwerking.
Er worden twee verschillende calls opengesteld.
Call 1
Projecten die bijdragen aan de positionering van de Nederlandse provincie Limburg als regio met toeristische waarde op het gebied van ‘Rust & natuur’. Met als kernboodschap:
Zowel voor wandelaars, fietsers als natuurfijnproevers is de Nederlandse provincie Limburg de plek waar je moet zijn. Er is rust en ruimte. Onthaasten doe je in Limburg, juist ten tijde van Corona.
Het project binnen de eerste call moet voldoen aan de volgende specifieke criteria:
- het project maakt de Nederlandse Limburg als regio van rust, ruimte en natuur zichtbaar voor toeristische doelgroepen van buiten de Nederlandse provincie Limburg.
- het project weet het onderscheidend vermogen van de Nederlandse provincie Limburg als toeristische bestemming voor wandelaars en/of fietsers en/of natuurliefhebbers te vergroten.
- het project draagt bij aan het verdienvermogen van ondernemers in de Nederlands Limburgse toeristische sector in (en zo mogelijk ook: na) corona-tijd.
Call 2
Projecten die bijdragen aan de positionering van de Nederlandse provincie Limburg als regio met toeristische waarde op het gebied van ‘Cultuur vanuit oude en nieuwe tradities’. Met als kernboodschap:
Of het nu gaat om geschiedenis, tradities of om kunst, muziek en theater: de Nederlandse provincie Limburg is een geweldige bestemming voor een cultureel bezoek op het platteland of in de stad. Ook in corona-tijd.
Het project binnen de tweede call moet voldoen aan de volgende specifieke criteria:
- het project maakt de cultuur en/of tradities in de
Nederlandse provincie Limburg ook in corona-tijd toegankelijk voor bezoekers van binnen en/of buiten de Nederlandse provincie Limburg. - het project weet het onderscheidend vermogen van de Nederlandse provincie Limburg als toeristische bestemming voor een cultureel bezoek te vergroten, richting bezoekers van binnen en/of buiten de Nederlandse provincie Limburg.
- het project draagt bij aan het verdienvermogen van ondernemers in de Nederlands Limburgse culturele en/of toeristische sector in (en zo mogelijk ook: na) corona-tijd.
Adviescommissie Branding Limburg
De mate waarin projecten voldoen aan de hiervoor genoemde specifieke criteria, wordt door de Adviescommissie Branding Limburg beoordeeld conform de gradaties met bijhorende punten zoals uitgewerkt in de beoordelingsschema’s van de betreffende call in bijlage 1 en 2 van de regeling.
Voor de volledige voorwaarden adviseren wij u naar de volledige tekst van de regeling te kijken.
- De subsidieaanvraag binnen call 1 moest uiterlijk 11 december 2020 compleet zijn ontvangen door de Provincie.
- De subsidieaanvraag binnen call 2 kon worden ingediend vanaf 14 december 2020 en moest uiterlijk 22 januari 2021 compleet zijn ontvangen door de Provincie.
- Call 1 en 2 zijn inmiddels gesloten. Call 3 volgt vanaf september/oktober 2021.
Tot 1 april 2021.
Het te verstrekken subsidiebedrag bedraagt maximaal € 75.000,00. Subsidies kleiner dan € 25.000,00 worden niet verstrekt.