Iedereen kan bij de Provincie Limburg een melding of klacht indienen over een gemeente of waterschap. U hoeft geen inwoner te zijn van de provincie Limburg. De behandeling van de melding of klacht kost u niets.
Een melding of klacht indienen kan bij de servicedesk van de Provincie Limburg. U kunt bellen, mailen of een brief sturen. U ontvangt altijd een schriftelijke bevestiging. U weet dan dat uw melding/klacht in behandeling is en u wordt geïnformeerd over het verdere verloop van de procedure.
Een schriftelijke melding of klacht kunt u sturen naar:
Servicedesk Provincie Limburg
Antwoordnummer 1100
6200 AB Maastricht
U kunt uw melding of klacht ook online indienen via het contactformulier.
Na ontvangst van uw melding/klacht wordt gekeken of het een geval/situatie is waarop de Provincie bestuurlijk toezicht houdt bij waterschappen en gemeenten.
Als uw melding/klacht niet in behandeling wordt genomen ontvangt u hiervan bericht.
Hoe lang de afhandeling van uw melding/klacht duurt, is afhankelijk van de tijd die het onderzoek omtrent de melding/klacht inneemt. De Provincie volgt hierbij een vaststaand bestuurlijke traject. U wordt in ieder geval op de hoogte gehouden van de afhandeling.